Kush Janë Jeniçerët? Kuptimi I "Jeniçerëve"

Uarda

Besimi yt dhe i imi gjykohen çdo ditë.
Staff member
Moderator/e
Regjistruar
Jun 23, 2020
Mesazhe
1,615
Pëlqime
741
Pikë
113
Location
Bornholm Danimarke
Shënimet historian, përshkruajnë Perandorinë Osmane, shpesh të referuara "ushtria në ushtri" - trupa të veçanta, raporton drejtpërdrejt Sulltanit. Kush janë jeniçerët, pasi trupat formuar një pamje, ju mund të shihni nga ky nen.
PRONË
Jeniçerët i njohur që nga mesi i shekullit të 14-të, kur u organizuan fuqia e Sulltan Murati I njësive të këmbësorisë elitës turke. Kuptimi i "jeniçerëve" - "Ushtria e re" (në turqisht). Së pari, radhët e tyre u formuan nga të burgosurit e të rinjve të krishterë dhe të rinjve. Pavarësisht edukimit të rreptë dhe ndonjëherë fanatik turk, ushtarët e ardhshme lënë emra të krishterë. Jeniçerët ishin rritur veçmas nga fëmijët e tjerë, instalimin aftësitë luftarake dhe një besnikëri fanatik ndaj Sulltanit. Në shekullin e 16-të mund të bëhet jeniçerët dhe të rinjtë me origjinë turke. I aplikantëve të përzgjedhur më të fortë, më të vështira dhe më të shkathët të rinjtë nga 8 deri në 12 vjet.
që trupa e jeniçerëve
Zgjedhur jetuar në baraka, trajnimi i tyre u zhvillua në mjediset e veçanërisht të ashpër. Ushtarët ishin të ndarë në kompani, duke ngrënë nga tenxhere e përbashkët dhe thirri shokët i Urdhrit të dervishëve. Ata ishin të ndaluar të martohet, familja e tyre ishte një kompani amtare (njësi vektoriale), e cila është konsideruar si një simbol i kazan.
Se kush e jeniçerëve, historiani më i njohur, tha i shekullit të 19, TN Granovsky. Në veprat e tij, ai është përmendur se sulltani turk kishte këmbësorisë më efektive në botë, por pjesë e saj ishte mjaft e çuditshme, "jeniçerët fituar gjithë betejën e madhe në Varna, ndërsa Kosova ..." Kjo është në sajë të guximit dhe trimërisë së tyre u dërgua në Kostandinopojë. Kështu, sundimtari turk pushtuar territore të reja dhe të forcuar në sajë të tyre të energjisë ushtarëve që kishin origjinë të krishterë.
BEST OF BEST
Jeniçerët janë dhënë një numër i privilegjeve. Duke filluar në shekullin e 16, ata kishin të drejtë për të filluar një familje, të angazhohen në zanate të ndryshme dhe të tregtisë në kohën jo-ushtarake. Veçanërisht luftëtarë të shquar u dha personalisht nga Sulltani. Ndër dhuratat ishin bizhuteri, armë, dhe paga bujare. Komandantët jeniçerëve e gojës për shumë vite pushtuan më të larta ushtarake dhe pozicionet civile të Perandorisë Turke. garnizone Ocak jeniçerëve, të vendosura jo vetëm në Stamboll, por edhe në të gjitha qytetet e mëdha të shtetit turk. Nga mesi i shekullit të 16-të, trupa e jeniçerëve të ndalojë pranimin në radhët e të huajve të saj. Titulli i tyre është i trashëguar. Një roje jeniçer bëhet një kastë të mbyllur sociale dhe politike. Kjo e brendshme, forca të mjaftueshme të pavarur për t'u angazhuar në intrigës politike, ngritur, dhe përmbys sulltanët dhe ka luajtur një rol të madh në politikën e brendshme të vendit.
që jeniçerëve turke

FORMËN E JENIÇERËVE
Se kush e jeniçerëve dhe cili është vendi i tyre në mesin e trupave të tjera turke, dëshmohet nga kapelet e larta, zbukuruar me bronz të madh shtrëngoj front - lloj anije me vela. Në secilën anë të një kapak sewn shkopinj druri, e cila i dha asaj një bazë të fortë. Pas kësaj leckë model flokësh varur gjatë Shlyk, duke arritur në rrip luftëtar. mëngë të gjata Shlyk simbolizonte shefi Dervish, nën bekimin e të cilit ishin trupa e jeniçerëve. cap ngjyra përputhet me pallto ngjyrë (Zupan), i cili kishte veshur një luftëtar.
jeniçer veshje të sipërme përbëhej nga pallto të gjatë të ngrohtë, të quajtur Kerey. Fillimisht vendosur ngjyra Kurei nuk ishte, por nga e hershme të 18-të të shekullit të jeniçereve kep në shumicën e rasteve kishin një ngjyrë të kuqe. Nën Kerey ai ishte vënë në një pallto leckë, zakonisht e bardhë, me mëngë të gjata, të gjerë. Në anët Zupan kishin slits të gjata që lejoi jeniçerët për të lëvizur lirshëm në betejë. Dhe në fund të veshjes ishte qëndisur me litarët që kanë të njëjtën ngjyrë si Kerey. Kaftan zbukuruar brez per saber dhe një brez prej lëkure të gjerë.
kuptimi i jeniçerëve

Ngjyra ishte Kurei dhe pantallona - të gjatë dhe të gjerë. Zakonisht ata e mbulojnë pjesën e sipërme të boot deri në gjysmë.
Shumë elemente të Turqisë veshjeve ushtarake miratuar dhe Cossacks. Duke ndjekur shembullin e jeniçerëve në kostumet e tyre paraqiten zhupans ndritshme filluar dhe pantallona. Ngjashmëria është manifestuar në dukje. Cossacks dhe jeniçerët nuk mbajnë mjekra, por mustaqe të rritet gjatë. Është e vështirë të thuhet se si ndodhi kjo huamarrjen, por fakti se ajo u zhvillua - nuk mund të merren në pyetje.
Cossacks dhe jeniçerët

OFICERËT E JENIÇERËVE
Zyrtarët veshur pothuajse të njëjtën formë e si pjesa tjetër e jeniçerëve. Në vend të një kapelë me Shlyk ata veshur të lartë, në krye të së cilës ishte lidhur një çallmë, zakonisht në ngjyrë të bardhë. Ndonjëherë rrip plagë hat, një çallmë improvizuar stolisur e përparme është zakonisht një xhevahir - unazë ose karficë zbukurimi me gur. Në vend të kësaj lëkurë veshur një rrip qëndisura kadife apo shall të pasur Persian.
ARMËVE JENIÇERËT
Fillimisht, vektorët njësi e jeniçerëve ishin shtiza, kështu që arma e parë e rojeve turke ishin onions. Ndryshe nga armët e ushtarëve të zakonshëm, onions jeniçer ishte e vështirë, me një gamë të madhe të zjarrit. Gradualisht zëvendësuar harqet armë. Nga mesi i shekullit të 15-të në arsenalin e jeniçerëve ishin kama, kordhë, dhe sëpatë. Fakti që një jeniçer saber dhe se si ajo ishte një armë frikshëm, mund të gjykohet nga copa ruajtura muzeut.
Çfarë është saber jeniçer

Kordhë ishte një kohë të gjatë (70 cm) teh, lakuar në formë të brirët e demit. Ndryshe thikë saber kordhë nuk ishte jashtme dhe anën e brendshme. Handle ajo mori formën e këmbës. Arma ishte aq e tmerrshme se e drejta për të veshin një kordhë kishte vetëm jeniçerëve. Për më tepër, në shekullin e 17 kishin të ndaluar të shkojnë përtej portet e tyre me një thikë. Kordhë, si armë të tjera, ishte premium ose kapur. Nëse në fillim e orts luftëtar luftës nuk ishin armë personale, të lëshuar komandantët e tij.
JENIÇERËT SLLAVËT
Rreth cilët trupa e jeniçerëve turq, dhe efektiviteti i forcave ushtarake ishte e njohur gjerësisht. Kjo nuk është për t'u habitur që njësi të tilla janë përpjekur të krijojnë shtetet e tjera. Megjithatë, në të gjitha, por pamjen dhe qëllimin, jeniçerëve në ushtrinë e Komonuelthit dukshëm të ndryshme nga namesakes e tyre turq.
Në fillim të shekullit të 18-të, para përfundimit të Luftës së Veriut, ushtria është reformuar si rezultat i negociatave mes opozitës dhe manjatëve e mbretit Augustus II. Trupat e përkohshme i dha rrugën për një pjesë të ushtrisë së rregullt, i përbërë nga këmbësorisë i cili kishte dy kompani jeniçer (parulla). Ata kanë luajtur rolin e Gardës - konsistonte Hetman dhe përdorur ato për urdhërat individuale dhe si personale mbrojtje.
BENDE USHTARAKE
Banners dhe kanë grupet e tyre dhe muzikën e tyre. Këto grupe quheshin faltoret jeniçerëve. Dallimi kryesor në mes të kësaj faltore ishte një daulle - dy herë më shumë se në regjimente të tjera orkestra këmbësorisë. Kapela u ndoq nga gjashtë muzikantë dhe më shumë, e quajtur ndryshe Surmach. Bashkëkohësit e përshkruajnë grupi ushtarak osman si "barbare" dhe "e tmerrshme."
jeniçerët në ushtrinë e Commonwealth

FUNDI I JENIÇERËVE
Jeniçerët Belarusian do të pushojë së ekzistuari pas humbjes Stanislas Radziwill. Pas një sërë dështimesh ushtarake ai u tërhoq jashtë vendit. Dhe ushtria e tij private u shpërbë, ajo është edhe shkarkohet dhe jeniçer shkëputje.
Më shumë fati tragjik pritur homologët e tyre turq. Në Perandorinë Osmane, të gjithë e dinin që trupa e jeniçerëve. Në kontrast me polake-Lituanisht Commonwealth, këta ushtarë nuk i përkasin roje personale të sulltanit, dhe ekzistuar si një kastë të mbyllur ushtarake, deri në 1826. Pastaj turk Sulltan Mahmudi II kishte urdhëruar shkatërrimin e jeniçerëve. Që në betejë të hapur shanset për të fituar luftëtarët me përvojë ishin të parëndësishme, Sulltani shkoi në mashtrim. Më shumë se 30 mijë. Njeriu bllokuar në hipodromin, dhe e qëlloi nga një grapeshot top. Kështu përfundoi epokën e jeniçerëve, dhe shkuar për artin e tyre luftarak.


 

Uarda

Besimi yt dhe i imi gjykohen çdo ditë.
Staff member
Moderator/e
Regjistruar
Jun 23, 2020
Mesazhe
1,615
Pëlqime
741
Pikë
113
Location
Bornholm Danimarke



Skllevërit-ushtarë që formuan ushtrinë e parë moderne dhe që për pesë shekuj me radhë vendosën fatet e Perandorisë Osmane



Mendoni një ushtri siç e kemi parasysh ne sot, me uniforma, paga të rregullta dhe reparte. Tani, vendoseni në një sfond historik. E bëtë? Nëse keni ecur pas në kohë maksimumi deri në Tetëqindën e luftërave napoleonike, përgatituni për një surprizë: pionierët e artit modern të luftës erdhën në kulmin e Mesjetës. Dhe duke i parë nga këndvështrimi i kryqëzatave ishin edhe "të pafe", apo më mirë, myslimanë. Në agim të ushtrive moderne kanë qenë në fakt jeniçerët, këmbësoria elitë e Sulltanit, për një kohë të gjatë gogolë. por edhe model eficence për armatat e Europës.
Data e lindjes së kësaj ushtrie mendohet të jetë diku në mesin e viteve treqind: osmanët - të cilët një shekull më vonë do të bëheshin një perandori duke u ngritur mbi rrënojat e Bizantit të lashtë - ishin atëherë një fuqi e vogël në luftë me emirate të tjerë të Anadollit, si dhe të përfshirë në shumë luftëra kufijsh me klanet nomadë vendas. Gjërat ndryshuan me ardhjen e një sulltani ambicioz dhe vizionar, Murati I, i cili nisi një politikë të ekspansionit drejt Europës, duke filluar që nga Ballkani. Dhe krahu i armatosur i kësaj strategjie ishin pikërish jeni çer-ët, në turqisht "trupat e reja".
Rekrutuar me forcë
Për të shtuar organikën e milicisë së sapokrijuar mendoi instituti i devshirme-s, apo "leva e fëmijëve haraç", një taksë për t'u paguar në qenie njerëzore, të cilën duhej që ta paguanin të gjithë popullsitë e krishtera të territoreve të nënshtruar. Skuadra rekrutuesish osmanë "rekuizonin" një të pestën e fëmijëve nga 6-7 vjeç e lartë: më pak të mirët shkonin për të shërbyer në oborr, ndërsa ata me trup më të mbushur shkonin për të vazhduar vite të tërë stërvitje ushtarake në kazermat osmane. "Përgjithësisht", shpjegon Michele Bernardini, docent i historisë së Perandorisë Osmane në Universitetin Oriental të Napolit, "rekrutuesit përpiqeshin të shmangnin rekrutimin e jeniçerëve të ardhshëm nga klasa sociale që konsideroheshin gjenetikisht më pak të përshtatshme për luftë: bijtë e fshatarëve, për shembull, preferoheshin shumë më tepër në krahasim me ata të artizanëve".
Që nga periudha e formimit, shumë e rëndë deri në limitet e njerëzores, më të mirët - apo më saktë të mbijetuarit - dilnin të transformuar në jeniçerë: kurajozë dhe rezistentë, repart udhëheqës i ushtrisë, por mbi të gjitha roje personale të sulltanit që për të gjithë ishte "hija e Perëndisë në tokë" dhe për ta ishte një atë-padron për të cilin nëse ishte e nevojshme mund të jepej edhe jeta.
Shumë besnikë
Jo më pak absolute duhej të ishte besnikëria ndaj Islamit, fe në të cilën pak a shumë të gjithë jeniçerët e ardhshëm konvertoheshin pak a shumë me forcë. "Etnia më e përfaqësuar mes jeniçerëve ishte ajo sllave: boshnjakë, serbë, bullgarë kryesisht", saktëson Bernardini. "Por kishte edhe shqiptarë dhe, në një masë më të vogël, grekë. Në fillim ishin pak, afro 2000 dhe kryesisht shiheshin me sy të keq, mbi të gjitha nga kavaleria osmane, e cila i kishte zët ata".
Por një opinion i tillë do të ndryshonte shumë shpejt falë edhe kurrikulumit luftëdashës të "trupave të reja": beteja e Nikopolit e vitit 1396, një humbje shumë e rëndë për kavalerinë franceze aleate e mbretit të Hungarisë; marrja e Kostandinopojës, që në vitin 1453 i dha goditje përfundimtare Perandorisë Romake të Lindjes; beteja dhe përplasja e madhe e vitit 1514 në Çaldiran, ku kundërshtarët persë paguan shtrenjtë përçmimin aristokratik që kishin ndaj armëve të zjarrit. Janë vetëm disa prej sipërmarrjeve ushtarake në të cilat gjatë dy shekujve të ardhshëm, jeniçerët dhanë kontributin e tyre.
Pararojë
Ekspertë në luftën trup më trup me kordha dhe kama, ata zbuluan shumë shpejt edhe një talent si harkëtarë, por mbi të gjitha u specializuan në armët e zjarrit: artistët osmanë shpesh herë i paraqisnin me armën e tyre të preferuar, jataganin. Mjeshtëria me barutin dhe armën e zjarrit nuk ishte paraprirja e vetme e ushtarit modern. "Mbi të gjitha jeniçerët vishnin një uniformë, e cila mbeti e pandryshuar për shekuj të tërë, elementi më karakteristik i të cilës ishte një çallmë e lartë dhe e bardhë, e zbukuruar me pendë çafke", shpjegon Bernardini. "Pastaj kishin një marsh të tyrin ushtarak, mehterin, që në Turqi mbijeton dhe sot e kësaj dite si muzikë për banda ushtarake. Shefi i tyre ishte agai, domethënë një gjeneral. Batalionet e tyre, që quheshin orta, dalloheshin shpesh për shkak të standardeve dhe simboleve që shpesh herë jeniçerët i bënin tatuazh në trup dhe ata ishin të ndarë në reparte të specializuar: që nga tufekçijtë, domethënë muskëtierët, deri tek xhenierët që merreshin me minimin e fortifikimeve. Megjithatë, risia kryesore përfaqësohej nga taktika ushtarake futuriste: nuk vendoseshin në radhë kompakte si kundërshtarët, por hidheshin në sulm duke formuar një lloj gjarpëri njerëzor që vazhdonte përpara me një zig-zag duke provokuar hutim dhe konfuzion tek armiku. Një tjetër element moderniteti ishte pagesa e tyre: jeniçerët paguheshin në mënyrë të rregullt edhe në kohë paqeje, atëherë kur limitoheshin duke bërë ruajtësit e rendit në qytete. Me kalimin e kohës për ta pati edhe lëshime territoriale, përjashtim nga taksat e madje edhe mundësia që të tërhiqeshin me një pension kur bëheshin pleq apo invalidë".
Shërbyes
Këto veçanti në sjellje ushqenin mes jeniçerëve një frym korpusi pothuajse prej murgjish; nëse i shtojmë kësaj edhe detyrimin fillestar të përkorisë seksuale, atë të lënies së zotërimeve të tyre në trashëgimi regjimentit si dhe përkushtimin e përbashkët për një padron, mistikun iranian Haxhi Bektash, kombinimi mes jeniçerëve dhe urdhërave ushtarakë të perëndimit të krishterë si për shembull templarët mund të tingëllojë i vërtetë. Por ngjashmëritë ndalen këtu.
Ndonëse në mes të luksit, ata ishin në kushte shërbyesish, të paktën në fillim. Këtë gjë e nxjerrin në pah shumë detaje: që nga detyrimi për të rritur vetëm mustaqet dhe jo të gjithë mjekrrën, deri tek referimet e shumtë që lidhin traditën dhe hierarkinë e jeniçerëve me botën e kuzhinës.
Komandanti i çdo orte quhej çiorbak (ai që shërben supën) dhe oficerët quheshin aga bas (kryekuzhinierë). Vetë ena ishte një element i rëndësishëm: një lojë rituale e aftësisë së jeniçerëve ishte një lloj "flamuri" ku trupa duhej të linte të rrëzohej dhe të kapte në një kohë sa më të shkurtër të ishte e mundur gavetën e vet në mes të të tjerave. Mbi të gjitha, tiganët dhe tasat të përmbysur në mensë jepnin për ushtarakët një sinjal të qartë dhe me kalimin e kohës gjithnjë e më të shpeshtë: atë të revoltës.
Në fakt, duke filluar që nga shekulli XVI kohët e arta nisën që të zbehen. Plot me para dhe me privilegje, jeniçerët u shndërruan në gurin e peshores në luftërat për pushtet. "Gjatë konflikteve të vazhdueshëm të brendshëm të nxitur prej trashëgimtarit të parashikuar të fronit për të cekuilibruar antagonistët e mundshëm, jeniçerët luanin një rol të pazëvendësueshëm", thotë Bernardini. "Mbështetja e tyre vendoste gjithnjë e më shpesh fatin e një sovrani. Një shembull për të gjithë: në Gjashtëqindën, vëllai i Sulltanit Murati IV, Ibrahimi, kaloi njëzet vite burgim në haremin perandorak, i mbyllur mes grave të bukura dhe ushqimeve të jashtëzakonshme, për të shmangur vrasjen e tij nga sundimtari. Ishin pikërisht jeniçerët që e çliruan atë pasi përmbysën Muratin, si dhe të çliroheshin prej tij pasi shpallën paaftësinë mendore".
Ndërkohë, dobësimi i kësaj milicie vazhdonte: në fundin e gjashtëqindës jeniçerit i lejohej që të martohej, të kishte punë të dytë dhe të tretë (shumë prej tyre ishin tregtarë), por mbi të gjitha që të bënin karrierë nëpërmjet nepotizmit dhe rekomandimeve. Fundi i përkorisë dhe heqja mënjanë e devshirmes e shndërruan praktikisht në një zanat që kalohej nga babai tek i biri dhe ndonjëherë një parkim i sigurtë për pasardhësit e familjeve turke.
Rezultati: jeniçerët përfunduan së qenuri një burim dhe filluan të jenë një problem, në mos një kërcënim. Dhe në të gjithë këndvështrimet ata u shndërruan në një kastë, sa nervoze, aq edhe e kushtueshme dhe e kotë, sepse bashkë me disiplinën jofleksibël dhe stërvitjen e fortë kishte ikur edhe eficenca ushtarake.
Likuidimi
Këtë e demonstruan një seri humbjesh djegëse si ajo e vitit 1683 në portat e Vienës, që përveçse i dhanë fund një herë e mirë ekspansionit osman në Europë, rezultoi edhe të gjithë dobësinë e turqve përballë ushtrive europiane, që ndërkohë kishin rimarrë veten, kishin fituar avantazh taktik dhe teknologjik. "Perandoria Osmane, që në kulmin e saj kishte mbërritur deri në Poloni, tashmë kishte ngecur dhe jeniçerët përbënin tashmë vetëm një anakronizëm ushtarak", thotë Bernardini. "Nuk qe rastësi që shpërbërja e tyre erdhi prej Mahmudit II, i pari sulltan i tetëqindës dhemodernizues i madh: prioriteti i tij ishte reformimi i ushtrisë dhe ai kuptoi që pengesa kryesore vinte pikërisht prej "gardianëve" të tij.
Fundi, që nga kronikat është paraqitur si ngjarje e lumtur, erdhi në vitin 1826 nga një masakër e vërtetë: si reagim ndaj revoltës së disatë, të paktën 4 mijë jeniçerë u vranë në kazermat e Stambollit, të shkatërruara me topa. Më pas vazhduan ekzekutimet, mërgimi dhe shpërndarja e të mbijetuarve në reparte pa famë e mbi të gjitha pa pretendime. Epopeja e ish "qenve roje" të sulltanit përfundoi me gjakderdhje; tashmë, perandoria e gjysmëhënës do t'i kapte në librat e historisë vetëm më pak se një shekull më vonë.

SHQIPTARI QË PËRMBYSI SULLTANIN

Fama e jeniçerit më rebel mes rebelëve i takon një shqiptari, Patrona Khalil, që jetoi në vitet 700. I futur në grupin e jeniçerëve në moshë të madhe, pasi kishte shërbyer në një anije lufte osmane, ai dezertoi dhe u strehua në Stamboll, ku takoi Musu Bese, ish-jeniçer i shndërruar në tregtar fasulesh. Me të dhe të tjerë ushtarë rebelë ai nisi në vitin 1730 një kryengritje popullore që përmbysi Sulltanin Ahmedi III. Për disa javë, kryengritësit u bënë zotër të Perandorisë Osmane, aq sa edhe investitura e sulltanit të ri Mahmudi I ndodhi nën mbikëqyrjen e Khalil, përgjegjës për një seri spastrimesh dhe emërimesh të reja në postet që kishin rëndësi. Por e pësuan: një kasap grek që kishte financuar revoltën u emërua madje guvernator i Moldavisë. Një seri zgjedhjesh delirante që pasuan detyruan qeverinë që të reagonte dhe e kaluara erdhi e trokiti në portën e Khalil: kundër tij doli agai, numri një i jeniçerëve. I ftuar në oborr me një pretekst, shqiptari u vra në prani të sulltanit: ishte preludi i një spastrimi që në pak ditë pa të vriten 7 mijë mbështetës të tij.
 

Passion

V.I.P
Staff member
Administrator/e
Regjistruar
Jun 22, 2020
Mesazhe
1,501
Pëlqime
1,195
Pikë
113
Sorry autorja e temes,por do e them se ndryshe do plas nga kjo dilema ime .

Me vjen pyetja po Gaz Paja eshte jenitcer i lali Erit? :rolleyes: 😋
 

Uarda

Besimi yt dhe i imi gjykohen çdo ditë.
Staff member
Moderator/e
Regjistruar
Jun 23, 2020
Mesazhe
1,615
Pëlqime
741
Pikë
113
Location
Bornholm Danimarke
Sorry autorja e temes,por do e them se ndryshe do plas nga kjo dilema ime .

Me vjen pyetja po Gaz Paja eshte jenitcer i lali Erit? :rolleyes: 😋
Gazi eshte Çerr
 

Passion

V.I.P
Staff member
Administrator/e
Regjistruar
Jun 22, 2020
Mesazhe
1,501
Pëlqime
1,195
Pikë
113
Top